مقالات

چگونه می توانیم در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

یکی از محبوب ‌ترین شبکه ‌های اجتماعی در میان ایرانیان، اینستاگرام است. به طوری که روزانه میلیون ها کاربر فعال دارد که ساعاتی از وقت خود را در میان پیج‌ های مختلف اینستاگرام می گذرانند. به همین دلیل با توجه به تعداد کاربران بسیار زیاد، این شبکه نیز مورد توجه بسیاری از صاحبان مشاغل و کسب و کارهای آنلاین قرار گرفته است تا بتوانند از این طریق برند خود را معرفی نموده و مخاطبانی را جذب نمایند.
1401/02/08

یکی از محبوب ‌ترین شبکه ‌های اجتماعی در میان ایرانیان، اینستاگرام است. به طوری که روزانه میلیون ها کاربر فعال دارد که ساعاتی از وقت خود را در میان پیج‌ های مختلف اینستاگرام می گذرانند. به همین دلیل با توجه به تعداد کاربران بسیار زیاد، این شبکه نیز مورد توجه بسیاری از صاحبان مشاغل و کسب و کارهای آنلاین قرار گرفته است تا بتوانند از این طریق برند خود را معرفی نموده و مخاطبانی را جذب نمایند.

تبلیغات در اینستاگرام در قالب آماده سازی پست‌ یا استوری‌ انجام می شود که ویژگی ها و مزایای یک کسب و کار را به صورتی جذاب و هیجان انگیز برای کاربران نشان داده و با پرداخت هزینه ای مشخص، انجام می شود و همچنین دارای یک دکمه ‌ کال تو اکشن می باشد تا بتواند ترافیک بیشتری را جذب نماید. این شیوه از تبلیغات معمولا به صورت اینفلوئنسر مارکتینگ و یا تبلیغات در صفحه ‌های پر مخاطب انجام می‌ شود.

در واقع می توان گفت که تبلیغات در اینستاگرام یکی از بهترین روش‌های بازاریابی در میان انواع روش‌های بازاریابی شبکه ‌های اجتماعی محسوب می شود زیرا می تواند بازخورد قابل توجهی را به همراه داشته باشد. در ادامه مقاله، در مورد انواع تبلیغات در اینستاگرام  صحبت خواهیم نمود.

انواع روش ‌های تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات محتوا محور

معمولاً تبلیغات در اینستاگرام، تبلیغات محتوا محور است و شما بایستی با تولید محتوای مناسب و جذاب و انتخاب هشتگ ‌های مناسب، اقدام به جذب مخاطب نمایید. در واقع باید دقت داشته باشید که تصاویر منتشر شده با یکدیگر تناسب داشته باشند. به طوری که وقتی کاربر به صفحه نگاه می ‌کند برایش مجذوب باشد و ترغیب به مطالعه و پیگیری آن شود.

توصیه می شود که از رنگ ‌های برند در تصاویرتان استفاده کنید و حتی لوگوی تجاری خود را در گوشه تصویر نمایش دهید. یک کپشن خوب و جذاب بنویسید. بهتر است تصاویر به گونه ‌ای باشند که کاربر لحظه ‌ای بر روی آن‌ تامل کند. استفاده از حالت چند تصویر در یک پست هم می‌ تواند به مکث بیشتر کاربر روی پست اثرگذار باشد. طبق الگوریتم‌ های اینستاگرام مکث بیشتر کاربران روی هر پست نشان دهنده کیفیت آن است. از هشتگ های مرتبط و پرکاربرد استفاده کنید تا در جستجوهای کاربران نیز دیده شده و از این طریق هم بتوانید بازدید بگیرید.

تبلیغات از طریق پیج افراد مشهور (اینفلوئنسرها)

در این روش می ‌توانید در ازای پرداخت هزینه، از یک اینفلوئنسر بخواهید در پیج خود محتوایی برای محصول یا خدمات شما تولید کند یا کسب و کار شما را تبلیغ کند. نکته ‌ای که در این روش باید به آن توجه داشته باشید این است که در انتخاب اینفلوئنسر دقت کنید، مثلاً اگر محصولاتتان هنری‌ هستند می ‌توانید از اینفلوئنسر‌هایی که در حوزه هنر فعال هستند، استفاده کنید. به این طریق می‌ توانید میزان برگشت سرمایه‌ خود را افزایش دهید و انتظار کسب نتیجه مطلوب را داشته باشید.

تبلیغات توسط فالوورهای پیج

اگر دارای یک پیج اینستاگرام فعال هستید و میخواهید تعداد بیشتری مخاطب جذب کنید و آن را بزرگتر و فعال تر سازید، می ‌توانید برای انجام تبلیغات بهینه از فالوور‌هایتان کمک بگیرید و برای این امر می توانید به یکی از روش های زیر اقدام کنید:

تبلیغات از طریق راه اندازی مسابقه: اگر یک مسابقه جذاب و هیجان انگیز طراحی کنید، حتما به صورت وایرال پست شما دست به دست شده و تعداد بیشماری از کاربران به پیج شما سر خواهند زد. به عنوان  مثال مسابقات فکری در زمینه کسب و کار خود طراحی کنید و از کاربران بخواهید جواب را برایتان کامنت کنند. حتی ممکن است مسابقه یک جواب خاص نداشته باشد و مثلاً لازم باشد تا کاربران با استفاده از خلاقیت خودشان پاسخ‌های جالب و متفاوتی بدهند. می توانید جایزه به ازای معرفی پیج به سایر کاربران را در نظر داشته باشید تا مخاطبان تشویق شده و پست مسابقه شما را به دیگران معرفی کنند.

ارسال پست کاربران: برای آنکه بتوانید کاربران پیج را تشویق کنید تا بیشتر مشارکت کنند، از آنها بخواهید تا عکس ‌های خود را برای شما ارسال کنند و آن را با نام خودشان منتشر نمایید. به این ترتیب آنها خوشحال شده و پستی که با نام خودشان منتشر شده را برای دوستانشان ارسال خواهند کرد.

تخفیف‌ های شگفت ‌انگیز: سعی کنید در موقعیت ها و مناسبت هایی مشخص، تخفیف‌ های شگفت ‌انگیزی برگزار کنید تا فالوورها مجذوب قیمت ها شده و آن را به دوستانشان معرفی کنند. در نظر داشته باشید که این تخفیف‌ ها باید واقعی باشند تا مخاطب متوجه شود که در این فرصت می تواند همان محصول را با قیمتی ارزان تر تهیه کند. سعی کنید در این زمینه به خوبی اطلاع رسانی کنید تا استقبال خوبی از آن صورت بگیرد.

انتخاب بهترین روش تبلیغات در اینستاگرام

برای آنکه بتوانید تشخیص دهید از میان انواع روش های تبلیغاتی کدام یک برای شما مناسب تر است و می تواند تعداد مخاطب بیشتری را به شما شما هدایت نماید، نیاز است که اهداف و استراتژی خود را به خوبی بررسی کنید و پاسخ صحیحی برای آن بیابید. برای این کار در ابتدا به سراغ استراتژی شبکه‌‌ اجتماعی خود بروید و آن را با دقت بررسی نمایید، سپس برای کمپین تبلیغاتی مد نظر خود، اهداف SMART  تعیین نمایید که این اهداف بایستی دارای مشخصاتی چون، مشخص (Specific) ، قابل اندازه گیری (Measurable)، قابل دستیابی (Attainable)، مناسب (Relevant) و دارای زمان‌بندی  (Timely)باشند.

در مرحله‌ بعد، برای انتخاب مناسب ترین نوع تبلیغ، باید بررسی نموده و دریابید که هر یک از انواع تبلیغات با توجه به ویژگی ‌هایی که دارند، کدام یک از مقاصد کسب و‌ کار شما را پوشش می‌ دهند.

ممکن است در برخی موارد انتظار مطلوب را کسب نکنید و نیاز به آزمون و خطا داشته باشید، از این رو می توانید بخش insight تبلیغات خود را بررسی نموده و ببینید کدام تبلیغ موفق‌ تر بوده و دلیل موفقیت یا عدم موفقیت در سایر بخش ها چیست و در صورت نیاز آن را اصلاح نمایید و استراتژی خود در اینستاگرام را بهبود بخشید.