مقالات
چرا استفاده از هشتگ در اینستاگرام مهم است؟

با توجه به اصول فعالیت ها در اینستاگرام، در جهت نمایش بهتر پست و جذب مخاطب نیاز است که از هشتگ استفاده نماییم که عنصری کاملا کاربردی و بسیار قدرتمند محسوب می شود. اگر روش هشتگ گذاری در اینستاگرام را بدانید و از این امکان به درستی در زیر پست، استوری یا کامنت ها استفاده کنید، می توانید به مخاطبان هدف خود دست یافته و دنبال کنندگان واقعی را به سوی خود جذب کنید، پس از آن با برقراری ارتباطی مثبت و موثر با آنها، تعامل خوبی برقرار کنید و در نهایت اینکه به شیوه ای اثربخش در اینستاگرام حضور داشته باشید.
هشتگ چیست؟
هشتگ اینستاگرام یک عبارت کوتاه است که معمولاً بین ۱ تا ۳ کلمه دارد. این عبارت تشکیل شده از حرف، عدد و حتی ایموجی ها می باشد و از ان می توان در پلتفرم های اینستاگرام، فیسبوک، توییتر نیز استفاده نمود. اهمیت استفاده از هشتگ در این است، پست هایی را که راجع به یک موضوع مشخص هستند را دسته بندی نموده و آماده نمایش جستجوی کاربران قرار می دهد و بدین ترتیب، مطلب منتشر شده امکان نمایش و بازدید بیشتری خواهد داشت. با توجه به این موضوع، کاربران برای دسترسی به محتواهایی موضوعی می توانند هشتگ مربوط به آن را جستجو کرده و به مطالب مرتبط با آن، دسترسی یابند.
علامت هشتگ در اینستاگرام با علامت پوند یا نماد ” # ” می باشد و بدین گونه در پشت عباراتی که می خواهیم تبدیل به هشتگ کنیم، یک علامت # قرار می دهیم تا قابلیت ها و مزایای هشتگ گذاری را در اختیار بگیریم و بتوانیم حضور خود را در اینستاگرام فعال تر و پویاتر بسازیم.
اهمیت استفاده از هشتگ در اینستاگرام
یکی از اصلی ترین روش ها در اینستاگرام هشتگ گذاری است و به دلیل مزایای خوبی که به همراه دارد، به هیچ عنوان نباید از استفاده آن، غافل شد. بلکه باید به شیوه ای اصولی و صحیح از آن استفاده نمود. چرا که باعث گسترش دایره مخاطبان و دسترسی آسان تر به آنها می شود. وقتی از یک هشتگ مناسب در پست های خود استفاده می کنید این امکان را به ربات های اینستاگرام می دهید که پست شما را به خوبی ببیند و آن را در دسته بندی محتوا هایی با موضوع یکسان و مشخص قرار دهند. به این ترتیب وقتی کاربر هشتگی را سرچ می کند، پست شما هم در لیست نتایج دیده می شود. استفاده از هشتگ در استوری ها نیز منجر به قرار گرفتن محتوای استوری شما در لیست نتایج جستجوی یک هشتگ خاص می شود.
اهمیت اساسی استفاده از هشتگ در اینستاگرام در این امر است که برخی از کاربران تنها دنبال کننده هشتگ ها هستند و به دنبال کسب اطلاعات در زمینه موضوع مورد نظر خود هستند و در این صورت حتی اگر در شمار فالوورهای شما نباشند، باز هم می توانند پست های هشتگ گذاری شده شما را در فید خود مشاهده کنند و آمار بازدید شما افزایش خواهد یافت.
استفاده از هشتگ برای اینستا ابزار مهمی است که در اختیار کاربران قرار داده شده است تا به کمک آن بیشتر و بهتر دیده شوند، مخاطب بیشتری را جذب کنند و در نهایت خدمات یا کالای خود را بهتر بفروشند.
چگونه از هشتگ در اینستاگرام استفاده کنیم؟
این موضوع را در نظر داشته باشید که اگر چه استفاده از هشتگ می تواند مزایای زیادی داشته باشد، ولی در به کار بردن آنها نباید زیاده روی نمایید و معمولا بیان می شود که تعداد هشتگ های مجاز در اینستاگرام ۳۰ عدد است. با این حال برخی از فعالان و صاحب نظران در این زمینه بیان می دارند که بهتر است از همه این تعداد استفاده نکنید. چون ممکن است ربات ها محتوای شما را به عنوان یک هرزنامه تشخیص داده و دسترسی به آن را برای کاربران محدود نمایند. روش های مختلفی برای استفاده از هشتگ در اینستاگرام وجود دارد که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.
استفاده از هشتگ بعد از کپشن: بهترین جایی که می توانید در آن از هشتگ استفاده کنید، زیر پست ها و بعد از کپشن نویسی است. کافی است بعد از نوشتن کپشن برای پست خود، هشتگ یا هشتگ های اختصاصی طراحی نموده و در آنجا قرار دهید.
برای انجام این کار به دو روش می توانید اقدام کنید و در واقع دو راه برای قرار دادن هشتگ در زیر کپشن وجود دارد، اینکه بایستی هشتگ را بلافاصله پس از کپشن قرار دهید و آن را به متن بچسبانید و بین متن و هشتگ فاصله بگذارید. و استفاده از روش دوم موثر تر بوده و باعث می شود که پست ارسالی شما بهتر و منظم تر دیده شود. به همین دلیل ما هم این روش را پیشنهاد می کنیم. برای این منظور باید پس از تمام شدن کپشن یک علامت . بگذارید، اینتر بزنید و به خط بعد بروید، سپس هشتگ های مورد نظر خود را زیر پست درج کنید. بدین ترتیب مخاطب هنگام مطالعه متن کپشن با نظم و ترتیب خوبی مواجه شده و تمایل به خواندن ان را خواهد داشت. در غیر این صورت، متنی بهم ریخته و آشفته نمایش داده می شود و حتی عددها و مطلب آن جا به جا خواهد بود.
استفاده از هشتگ در کامنت اول: در این روش به جای این که هشتگ های خود را زیر پست ها قرار دهید، آن ها را در کامنت اول می نویسید. یکی از مزیت هایی آن در این است که پست شما بدون هشتگ کاملا منظم و مرتب به نظر می رسد و بیشتر مورد پست کاربران قرار می گیرد. ضمن این که به این ترتیب می توانید از هر ۳۰ هشتگ مجاز خود استفاده کنید بدون این که پست خیلی شلوغی داشته باشید.
استفاده از هشتگ در استوری: با توجه به اینکه استوری ها تنها 24 ساعت قابلیت نمایش و مشاهده شدن را دارند، می توانند در جهت بهتر دیده شدن پیج نیز موثر واقع شده و ما را به خوبی کمک نمایند.
استفاده از هشتگ در بیو: تعداد قابل توجهی از پیج هایی که در اینستا فعال هستند، در شمار پیج های بیزینسی می باشند و برای بهره مندی از ویژگی هشتگ، از این روش استفاده می کنند. یعنی خاص ترین هشتگی که معرف برند آن هاست را در بیو پیج قرار می دهند.